28 november 2024

Secure smart tickets

Voor de kaartverkoop van sommige voorstellingen maken we - op verzoek van de artiest - gebruik van secure smart tickets om doorverkoop tegen te gaan. Dit zijn extra veilige e-tickets die niet overdraagbaar zijn en dus ongewenste doorverkoop tegengaan. Met secure smart tickets kunnen we voorkomen dat kaarten worden doorverkocht. Deze tickets ontvang je niet per e-mail, maar zijn alleen te vinden in de Ticketmatic App op je smartphone. Na afronding van jouw bestelling, zijn jouw veilige e-tickets in de app zichtbaar met een dynamische barcode die iedere 30 seconden wijzigt.

Installeer eerst de Ticketmatic App in de AppStore voor Apple of de Playstore voor Android. 

Hoe werkt het?
1. Koop kaarten via de website van De Nobelaer.
2. Vul jouw emailadres in (identiek aan jouw account in de app). We adviseren je om de app te downloaden voordat je het bestelproces start. 
3. Bevestig en kies de betaalmethode om jouw betaling te voldoen.
4. Je ontvangt een bevestiging van jouw bestelling per e-mail. Let op, dit zijn niet je tickets.
In deze mail ontvang je instructies over hoe je de app kunt installeren en jouw tickets kunt terugvinden.
5. Open de Ticketmatic App en log in met hetzelfde e-mailadres waarmee je de tickets hebt gekocht. LET OP: het kan tot 24 uur duren voordat jouw tickets in de app verschijnen.
6. In de Ticketmatic App vind je alle gekochte e-tickets.
De scanbare QR-code op deze e-tickets wordt zichtbaar vanaf moment van aankoop. Deze code verandert elke 30 seconden waardoor deze tickets niet overdraagbaar of door te sturen zijn.
8. Laat je e-tickets op je telefoon scannen bij je bezoek aan de voorstelling. Let op! Kom met je hele gezelschap tegelijkertijd naar binnen.

28 november 2024

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik een app downloaden?
De doorverkoop van tickets via niet-officiële kanalen is een groeiend probleem waar wij ons bewust van zijn. Platforms zoals Topticketshop en Viagogo bieden vaak tickets aan voor populaire voorstellingen tegen extreem hoge prijzen. Helaas zijn de aangeboden tickets niet altijd betrouwbaar. Het komt voor dat dezelfde kaart meerdere keren wordt doorverkocht, wat kan leiden tot dubbele reserveringen en bezoekers die we helaas de toegang moeten weigeren. Om dit tegen te gaan, maken wij bij sommige voorstellingen gebruik van Smart Secure Tickets. Deze tickets zijn extra beveiligd, persoonlijk gekoppeld aan de koper, en uitsluitend te openen via de Ticketmatic App. Hierdoor is doorverkoop onmogelijk.

Registreer en ontvang een code
De tickets van de voorstellingen worden per app afgeleverd. Ben je nog niet bekend met deze app? Download dan de app en registreer met het e-mailadres waarmee je ook tickets bestelt. Je ontvangt vervolgens een mail op het opgegeven e-mailadres met daarin een code . Als je geen mail ontvangt, kan het zijn dat deze mail in jouw spambox terecht komt. Om dit probleem te voorkomen adviseren wij om het e-mailadres noreply@ticketmatic.com toe te voegen aan jouw lijst met veilige afzenders.

Ik heb geen smartphone. Wat nu?
Heb je zelf geen smartphone en ook niemand binnen jouw gezelschap? Neem dan contact met ons op via tickets@denobelaer.nl. Vanaf 45 minuten voor aanvang kan de kaartkoper de kaarten op vertoon van zijn/haar eigen legitimatiebewijs en ordernummer afhalen bij de kaartcontrole.

Ik zie maar 1 ticket voor de nieuwe voorstelling in mijn Ticketmatic App, wat nu?
In het overzicht op de Ticketmatic app (het beginscherm) zie je steeds het eerste ticket van jouw reservering. Wanneer je hier op klikt en naar link swiped/schuift dan zie je de overige tickets. Deze zitten achter het eerste ticket.

Ik heb zojuist smart tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. wat nu?
Controleer of je de orderbevestiging op hetzelfde emailadres hebt ontvangen als waarmee je bent aangemeld in de app. De tickets verschijnen dan binnen 24 uur in de Ticketmatic App. Je kunt ook proberen rechts bovenin het venster jouw tickets te vernieuwen. Als je binnen 24 uur geen tickets ziet, neem dan contact met ons op.

Kies een taal