Cultuurcentrum De Nobelaer helpt inwoners van Etten-Leur met digitale vragen
Door de coronacrisis hebben we vooral contact via de computer of telefoon. Contact met familie en verschillende organisaties verloopt veelal digitaal, maar hoe werkt dat nou eigenlijk allemaal? De Nobelaer Bibliotheek helpt met EHBD, Eerste Hulp Bij Digitale problemen. Op afspraak beantwoordt een vrijwilliger op dinsdagochtend tussen 10:00 – 12:00 uur een-op-een digitale vraagstukken, hoe groot of klein ook.
Komen de opmerking ‘Hij doet het niet’ en vragen als ‘Hoe log ik in bij mijn zorgverzekeraar?’, ‘Waar kan ik de Track & Trace code volgen?’ en ‘Hoe moet ik de Coronamelder-app downloaden?’ bekend voor? Dan schiet De Nobelaer Bibliotheek te hulp met Eerste Hulp Bij Digitale problemen. Zo leren mensen ook digitaal beter de weg kennen nu de computercursussen in de bibliotheek niet doorgaan. Of men nu een vraag heeft over een app, het opslaan van foto’s op de computer, de e-overheid of het internet, iedereen kan er terecht.
Een afspraak maken kan eenvoudig via telefoon 076 504 52 00 of mail bibliotheek@denobelaer.nl. Na het inplannen van de afspraak zorgt een vrijwilliger ervoor dat iemand een heldere, duidelijke uitleg krijgt, zodat diegene daarna zelf aan de slag kan.